Menu dla zdrowych włosów – sprawdź co jeść by mieć zdrowe włosy!

Odpowiednie odżywanie się jest jednym z podstawowych elementów w procesie wzrostu mocnych i lśniących włosów. Radykalna odmiana formy, w jakiej aktualnie znajdują się nasze włosy jest procesem złożonym i długotrwałym. Oczekiwane przez nas efekty nie pojawią się w ciągu kilku najbliższych dni,  nierzadko trzeba będzie poczekać nawet do kilku miesięcy.

W sytuacji kryzysowej, gdy wystąpią braki któregoś ze składników odżywczych, organizm natychmiast przekierowuje przesyłanie witamin i mikroelementów do organów, które są niezbędne dla życia człowieka. Skutki tej nieprawidłowej gospodarki substancjami mineralnymi będą szybko zauważalne w osłabionej kondycji naszych włosów.

Owoce i warzywa

owoce i warzywa

Odpowiednio zbilansowana dieta pozwala dostarczyć organizmowi niezbędnych dla prawidłowego wzrostu włosów składników – witamin i mikroelementów. Oferowane nam tak licznie w drogeriach suplementy diety i zestawy witamin są w istocie wyrobami chemicznymi, które nasz organizm wchłania tylko w niewielkiej części. Dlatego właśnie tak istotne w odżywianiu są składniki naturalne zawarte w warzywach i owocach, które powinny zajmować szczególne miejsce w codziennym jadłospisie (około 750 g dziennie).

Zboża i cytrusy

Do tego aby nasze włosy były mocne i błyszczące niezbędny jest w organizmie właściwy poziom szeregu witamin z grupy B a także witamina C. Naturalnym pokarmem zawierającym znaczną ilość witamin z grypy B są różne gatunki zboża, drożdże, mięso i jajka. Niezwykle istotne znaczenie ma tutaj witamina B12, która jednocześnie wpływa na dobre samopoczucie. Witaminę B12 zawierają tylko i wyłącznie produkty pochodzenia zwierzęcego.

Doskonałym źródłem witaminy C są wszelkie cytrusy a także truskawki i papryka.

Fasola i soczewica

Ogromne znaczenie dla kondycji naszych włosów ma żelazo. Niedostateczna ilość przyjmowanego w pokarmach żelaza objawia się w krótkim czasie większą kruchością i łamliwością włosów, utratą połysku i nadmiernym ich wypadaniem. Dodatkowo utrata żelaza w organizmie może być spowodowana znaczną utrata krwi w ciele wskutek urazów bądź menstruacji. Wyróżnia się dwa rodzaje żelaza, pierwsze tzw. hemowe, które ma znacznie lepsze wchłanianie i żelazo niehemowe o niższej absorpcji. Żelazo hemowe występuje w mięsie i innych produktach pochodzenia zwierzęcego, natomiast główne źródła żelaza niehemowego to fasola, soczewica i różne gatunki kaszy.

Pestki dyni i pieczarki

Oprócz żelaza innym ważnym mikroelementem dla kondycji włosów jest cynk. Szczególnym objawem niskiego poziomu cynku jest występowanie łupieżu i wzmożone wypadanie włosów. Cynk ma zasadnicze znaczenie dla funkcjonowania skóry głowy i pobudzenia porostu włosów. Optymalną dawką dla człowieka dorosłego jest około 15mg tego mikroelementu. Największą zawartością cynku cechują się pestki dyni, pieczarki i mięso cielęce.

Zioła – pokrzywa i skrzyp

Kolejnym niezwykle ważnym składnikiem dla pięknych włosów jest krzem. Brak tego pierwiastka objawia się zbyt wolnym wzrostem włosa oraz zwiększoną jego łamliwością. Krzem ogranicza wypadanie włosów i przyspiesza ich wzrost. Najbogatszym źródłem krzemu są zioła, w szczególności skrzyp polny i pokrzywa.

Wołowina i ryby

Do tego aby nasze włosy były zawsze lśniące i mocne, niezbędne jest również białko. Uwzględnienie w swojej diecie takich produktów jak mięso wołowe, ryby i rośliny strączkowe zagwarantuje dostawę odpowiedniej ilości białka do naszego organizmu.

Aqua czyli woda

Systematyczne picie wody w ilości ok. 1,5-2l dziennie od lat uznawane jest za jeden z najistotniejszych czynników warunkujących prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu w tym stanu skóry głowy i włosów.

W okresach wzmożonego zapotrzebowania jak np. upalne lato czy mroźna zima zapotrzebowanie organizmu na wodę znacznie wzrasta.

Awokado i ryby morskie

Gdy chcemy aby włosy były podatne na układanie i błyszczały naturalnym blaskiem, niezbędmym jest uwzględnienie w diecie takich pokarmów jak ryby morskie i awokado. Zawierają one nienasycone kwasy tłuszczowe typu Omega 3 i omega 6 mające bardzo wyraźny wpływ na kondycje włosów i skóry. Kwasy te zawarte są również w oleju lnianymi rzepakowym.

Nabiał

Wraz z wiekiem postępuje naturalny proces siwienia włosów, na który wpływ mają także komórki znajdujące się w korzeniu włosa i produkujące naturalny barwnik włosów – melaninę. Do wytwarzania melaniny niezbędny zaś jest aminokwas zwany Tyrozyną. Spadek poziomu Tyrozyny skutkuje matowieniem włosów i postępującym ich siwieniem. Doskonałym źródłem Tyrozyny są białka zawarte w nabiale – sery, jaja i mleko.

0 comments
1 like
Prev post: Dlaczego włosy wypadają – co robić i jak walczyć z łysieniem u kobiet i mężczyzn?Next post: Typy włosów – najważniejsze informacje

Related posts

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *